Alle cases

Case

Digital Fashion Benchmark
Juli 2023 update

Normaal gesproken zien we een gestage groei in de digtiale modemarkt, maar de maand juli bracht een verrassende wending. Voor het eerst sinds januari dit jaar hebben we een lichte dip in de e-commerce omzet waargenomen in onze Digital Fashion Benchmark. Met een terugval van 4% was juli helaas minder rooskleurig dan de voorgaande maanden van dit jaar. De oorzaak? Een opmerkelijke daling van 8% in de conversieratio. En hoewel het bezoekersaantal dit jaar structureel hoger lag dan vorig jaar, was juli de uitzondering. Het aantal sessies bleef steken op het niveau van de vergelijkbare periode vorig jaar. We blijven de markt nauwlettend volgen en zijn benieuwd naar de ontwikkelingen in de komende maanden.

 

Branding bereik groot verband Branded verkeer

Branding levert vaak geen directe omzet. Ga je echter op de lange termijn kijken naar de parallel tussen branding en branded traffic (bezoek op de merknaam) dan zie je een parallel die niet te ontkennen is. Naast branded traffic zien we het aantal nieuwe klanten sneller stijgen bij partijen die investeren in branding.

 

* bron: Alle merken die investeren in branding (exclusief multi brands)

branding-impact-branded-verkeer-fashion

Kijk waar je staat en doe de
Digital Fashion Benchmark

jeroen_schimmel_digital_fashion_strarteeg

Wil je een verdieping op de cijfers of sparren over trends in de markt?

Mail naar Jeroen@tailordigital.nl
of bel 06-22553230