Onze services

Wat jouw digitale fashion uitdaging ook is, wij helpen jou om grip te krijgen. Dat doen we door een digitale strategie op te tuigen of met operationele ondersteuning op de marketingmiddelen. Dat vraagt om een tailored fit. Soms ligt de focus op strategie, soms op de operatie, meestal is het een combinatie. Ons maatwerk is altijd datagedreven en ontwikkeld met jarenlange kennis.

Digitale strategie

Een digitale strategie voor Fashion Brands en Shops vraagt om maatwerk. Dat weten wij als geen ander. Wij ontwerpen ze al meer dan 11 jaar.

Digitale fashion strategie
Wij hebben onze eigen Fashion Strategie ontwikkeld. Die begint altijd met een grondige analyse. Wij onderzoeken waar je voor staat én waar je voor gaat. De interne organisatie, externe factoren, alles komt aan bod. Met dit inzicht ontwikkelen we een Digitale Fashion Strategie. Een strategie die jouw merk en organisatie laten groeien in de fashion markt. De aanpak is standaard, de uitkomst altijd anders.
Branding Strategie
Wil je jouw merkidentiteit versterken? De naamsbekendheid vergroten of juist een emotionele band met je doelgroep opbouwen? Dan heb je een doordachte Branding Strategie nodig. Het helpt om een buitenstaander mee te laten kijken. Om een spiegel voor te houden. Laat dat nou net een van onze specialiteiten zijn. Door ons te verdiepen in jouw merkwaarden, doelgroep en de markt creëren wij een uniek merkverhaal waarmee je je onderscheidt van de concurrentie. Hét ingrediënt voor duurzame groei.
Loyalty Strategie
Met een sterke Loyalty Strategie verhoog je de betrokkenheid van je klanten. Juist deze klanten blijven je trouw. Jaar in jaar uit. In goede en slechte tijden. Wanneer wij Loyalty Strategieën ontwerpen dan analyseren wij klantgedrag en -voorkeuren. Zo ontwikkelen wij effectieve loyaliteitsprogramma's die inspelen op de unieke behoeften en wensen van jouw doelgroep. Tegelijkertijd versterken we de waarde van jouw merk en organisatie.
Kanaalstrategie
Wij hebben een bewezen kanaalstrategie voor de Fashion branche. We weten of een kanaal relevant is en hoe je deze het beste in kan richten. Waar nodig sturen we bij. Door aan de juiste knoppen te draaien zul je groeien. Van kleine en grote Wholesale merken tot Monobrand Retail en Multibrand Retail organisaties. You name it, we’ve done it.
Budget & traffic plan
Het vaststellen van realistische doelstellingen kan soms een uitdaging zijn. Al helemaal om deze ambities door te vertalen naar een concreet plan. Gelukkig doen wij dit al jaren. Wanneer wij aan de slag gaan, bepalen we de doelstellingen en schetsen we een aantal scenario’s. Die scenario’s baseren we op onze Fashion Benchmark. Dat is dus geen ‘nattevingerwerk’ maar datagedreven. Aan de hand van de scenario’s ontwikkelen wij een trafficplan met bijbehorend budget.

Data en insights

Een digitale strategie zonder data heeft geen kans van slagen. Wij helpen je om inzicht te krijgen.

Data & intelligence
Data vormt de basis voor slimme besluitvorming en groei. Daar geloven wij heilig in. Daarom verzamelen wij gegevens uit verschillende bronnen. Of het nu uit interne bronnen komt of vanuit een externe benchmark. Wij analyseren de data en zetten het om naar waardevolle inzichten. Zo helpen we je bij het identificeren van kansen, het optimaliseren van strategieën en het nemen van datagestuurde beslissingen.
Dashboarding
We ontwikkelen custom dashboards om data te visualiseren. Een overzicht met de belangrijkste KPI's en prestaties van jouw online kanalen. Met real-time visuals stellen we jou in staat om snel en eenvoudig inzicht te krijgen in de resultaten van jouw marketinginspanningen, trends te identificeren en gefundeerde beslissingen te nemen. Bij een samenwerking krijg je standaard een persoonlijk dashboard. Liever maatwerk? Dat regelen we.
Analytics implementatie
Google Analytics vormt een sleutelcomponent voor het evalueren en verbeteren van je webshop en marketingactiviteiten. Het is een waardevolle informatiebron die we integreren in onze dashboards en analyses, dus een correcte implementatie is essentieel. Bij Tailor Digital zetten we vanaf het begin van onze samenwerking de basis solide neer. Samen bouwen we voort aan een op maat gemaakte fashion-configuratie die specifieke modegerelateerde KPI's meet, zoals maatboog beschikbaarheid, het aantal producten per pagina, de klantlevenswaarde (CLV) en retourpercentages.

Online marketing

Met de inzet van online marketing geven wij elke strategie vorm. Dit zijn onze middelen voor een krachtig resultaat. Dit zijn jouw knopen en garen, de stoffen en scharen.

Display
Display zijn visuele advertenties in de vorm van beeldende banners. Uitermate geschikt om naamsbekendheid te vergroten, nieuwe klanten aan te trekken en bestaande (niet loyale) klanten te binden. Wij onderzoeken waar jouw doelgroep zit en zorgen dat ze de juiste boodschap voorgeschoteld krijgen. Uiteraard beoordelen we vooraf of de uitingen voldoende onderscheidend zijn.
Social Media Advertising
Social Media Advertising zetten we in bij alle fases van de klantreis. Wij kennen de beste aanpak voor elk type fashion organisatie. Of het nu Instagram, Facebook, TikTok, Pinterest of Snapchat is, wij richten campagnes in, beheren de advertenties en sturen bij aan de hand van belangrijkste metrics in jouw klantreis.
Search Engine Advertising (SEA)
Search Engine Advertising verandert in rap tempo. Wat vroeger handwerk kostte, is nu geautomatiseerd. Google, Bing of Yahoo, alles draait op algoritmes en wat hebben deze algoritmes nodig? Juist! Data. Wij voeden zoekmachines met de juiste data op basis van jouw doelstellingen. Of het nu omzet voor retouren is, omzet na retouren of winst. Ook monitoren we in jouw dashboards of de waarheid van de platformen overeenkomt met die van ons. Wel zo betrouwbaar.
Search Engine Optimization (SEO)
SEO vraagt in de Fashion branche om maatwerk. Jouw type organisatie bepaalt namelijk welke aanpak nodig is om organisch gevonden te worden. Wholesale- en Mono Brand Retail organisaties hebben een heel andere aanpak nodig dan Multi Brand organisaties. Waar bij Multi Brands veel meer toegevoegde waarde zit op traffic en omzet, zit er bij Mono Brands bijvoorbeeld meer toegevoegde waarde in het bouwen van een sterk online merk.
Affiliate Marketing / Feed Marketing
Bij Affiliate Marketing belonen adverteerders hun publishers voor de gegenereerde verkopen of leads. Voor Fashion organisaties zijn vooral shopping publishers relevant. Zo’n samenwerking valt of staat bij goed feedbeheer. Klinkt dat allemaal te technisch? Wij nemen het graag voor jou uit handen. Zo kijken we in onze werkwijze bijvoorbeeld naar maatbogen en core maten, retourpercentages en winstgevendheid.
E-mail Marketing
E-mailmarketing is een onmisbaar kanaal in het voeden van de loyale klant. In onze aanpak gaan we stapsgewijs van massa mails naar gesegmenteerde en gepersonaliseerde nieuwsbrieven. Daar komt nog best wat bij kijken. Hoe maak je de content nog sterker? Hoe kun je aanbiedingen beter stijlen? Welke producten sluiten aan bij de klant? En hoe past data in dit plaatje? Je kunt het helemaal door ons laten doen. Graag zelfs, maar met net zoveel liefde en aandacht leiden wij jouw team op.
E-mail Automations
We zetten geautomatiseerde e-mailcampagnes op om jouw klanten op het juiste moment met de juiste boodschap te bereiken. Met welkomstcampagnes, verlaten-winkelwagentje campagnes, retourcampagnes en ga zo maar door. Wij zorgen dat op basis van de fase waarin de klant zich bevindt, de juiste geautomatiseerde mail wordt getriggerd. Uiteraard houden we altijd rekening met uitdagingen zoals maatbogen en retouren. Klantloyaliteit en CLV staan altijd centraal.
Conversion Rate Optimization (CRO)
Meer websitebezoekers is fijn voor bereik, maar uiteindelijk wil je dat ze converteren. Dat de conversieratio stijgt. Dat doen we door het analyseren van gebruikersgedrag, het identificeren van knelpunten en het implementeren van personalisatie- en optimalisatie strategieën. Zo zorgen we voor een betere gebruikerservaring en verhogen we de kans op conversies.

Deze klanten gingen je voor

Klanten