Alle inspiratie

Inspiratie

Digital Fashion Benchmark
September 2023 update

Voor de tweede keer dit kwartaal duiken we de min in op omzet. Dit keer maar liefst 12%. Als we kijken waardoor het komt dan zijn zowel de sessies en conversieratio t.o.v. een jaar eerder met 7% gedaald. Soms ligt het zo voor de hand, maar de huidige daling kwam vooral door het weer dit jaar.

Weer impact

Het is een gegeven dat het weer enorm veel impact heeft op de online fashion aankopen. We hebben de proef op de som genomen en gekeken op welke metrics het weer van invloed is.

We zien hierin dat zowel de sessies als de conversieratio verbonden zijn aan het weer. Op zowel 10 en 11 september was het warmst en zijn zowel de sessies als de conversieratio tot een diepte punt gezakt in deze maand. Hiernaast zien we dat de trendlijnen lijn recht tegenover elkaar staan

Om hier verder in te duiken gaan we binnenkort een groter onderzoek doen. Vragen die we nu al hebben zijn

  • Wat heeft regen voor invloed?
  • Wat voor type mode organisaties hebben hier het meeste last van?
  • Zijn er bepaalde categorie├źn die er gevoeliger voor zijn?
  • Welke periodes zijn het meest bepalend?

Kijk waar je staat en doe de
Digital Fashion Benchmark

jeroen_schimmel_digital_fashion_strarteeg

Wil je een verdieping op de cijfers of sparren over trends in de markt?

Mail naar Jeroen@tailordigital.nl
of bel 06-22553230